viernes, febrero 09, 2007

dies tranquils a Perles


z


Aquesta setamana, un parell de dies que el temps ho ha permès hem baixat a Perles, aquest bonic poble de la Vall d'Alinyà es dels llocs mes trànquils que podeu imaginar, entre setmana dificilment trovarem a ningú mes escalant i els caps de setmana amb una mica de sort tot just podem veure un parell de corades repartides entre els seus diferents sectors o zones. A tot aixó cal afegir la qualitat de la seva roca (un calcari excepcional) i la qualitat dels seus equipaments.

El primer dia, amb l'Ignasi varem anar al Roc d'en Solà, a la zona baixa de la seva part dreta hi han unes 10 vies d'uns 20/25 mt de dificultat asequible (entre 5b i 6a+) equipades amb parabolts, feia una miqueta de fred, pero deseguida les mans van entrar en calor.



El dimecres, el Josep Maria, el Franc, el Marcel i jo vem decidir anar al Sector dels Roures,(podeu trobar les ressenyes en aquest post del blog del Xavi G.) , bé aixó va ser despres d'anar en primer lloc a l'Obaga Negra, pero el fred i la boira del Pantà d'Oliana ens van fer desistir.

Total que un cop arribats al poble de Perles vem pendre el corriolet que dú cap el Sector dels Roures, es tracta d'un camí curt, en total son uns 15 minuts, pero son d'aquells que cada vegada que el fas pensas: ".........em penso que trigaran dies en tornar a veurem per aqui". També s'ha de dir que el lloc s'ho val, la roca es bonisima, plena de ratlles horitzontals els seguros son generosos i el grau "relaxat".


Bé lo dit, roca inmillorable, vies molt bé equipades i un grau comodo recomanen una visita quasi obligada si no heu estat mai.


8 comentarios:

xgrane dijo...

Hola Ramon. Aquesta setmana a Perles hi ha l'Andrada, el Cris Sharma i no se quants fieres més provant la via "Esclatamasters" (em sembla que es diu així), el 9a que va fer el Ramonet. Si tens una estona els pots anar a tirar quatre fotos que tants cracks junts no es veuen sovint per la comarca. Adeu.

ramon dijo...

JAJAAJAJA.... Xavi, no seria mala ideia, despres podria pasar les fotos als del Desnivel i deixar l'actual feina... que et sembla?
Bé, llastima que aquesta setmana toca currar, pero si continuan la proxima igual si que miro d'aproparme, mes que res per veure si aixó s'encomana, com si fos la grip..
Adeuuuuu

Anónimo dijo...

Hey! Qué tal?
Una consulta:
Del sector donde estuvisteis, ¿cómo se encuentra el equipamiento? Estuve el año pasado y la zona había sufrido severos desequipamientos.
Gracias.

ramon dijo...
Este comentario ha sido eliminado por el autor.
ramon dijo...

Hola....
Ya se han reequipado de nuevo las vias que alguien desmonto en la parte derecha del Roc d'en Solà.
En el Sector dels Roures no llegaron a quitar nada, sigue estando perfecto.

Cualquier cosa no dudes en volver a preguntar.

Saludos

Anónimo dijo...

Hola Ramón! De nuevo el anónimo de antes...
¿Sabes si tiene algún nombre el sector que hay a la izquierda de "pont de l'arc"?
¿Sabes los grados de las primeras vías?
Hay algunos nombres pero no el grado. He hecho unas mini reseñas del primer trozo que si quieres te paso y así te sitúas.

Gracias!!

ramon dijo...

Hola anonimo....
si me pasas las reseñas a ramonrub@wanadoo.es quizas consigamos aclarar alguna cosa.
Yo por los datos que me das son vias demasiado picantes para mi nivel, asi que poco te podre explicar. Si quieres tal vez hacerte llegar la copia de las reseñas que hay en el Bar Tahussa de Coll de Nargó.
Supongo que sabras que el "alma mater" de esta escuela es J.Belego, desconozco como pero si consigues contactar con el es el que mejor información te podra dar.
He consultado la Guia de escaladas en el Alt Urgell de DESNIVEL J.Gracia Coca y Albert Olmeda i ellos denominan esa zona a la que creo que tu haces referencia como SECTOR DEL CAMI i la zona que integra el propio Arco como SECTOR DEL CAMI DEL COLL.
Tambien te comento que X. Grane, el de:
alturgell-xgrane.blogspot.com
esta preparando un articulo para la revista VERTEX con las reseñas de esta zona actualizadas, si te pones en contacto con el por medio de su blogg seguro que tiene mas informacion que yo.
De todas formas si me haces llegar las reseñas seguro que algo aclaramos.
Saludos

Anónimo dijo...

Ok! Ya están mandadas. A ver si te sitúan...y ya me dirás algo.
Y gracias de nuevo!