jueves, mayo 31, 2007

Via Alfa Centaure sortint per la Platinium -Esplovins- (Oliana)

El pasat dimarts 29/05/07 amb el Josep María i l'Ignasi, vem anar a la Afa Centauro per sortir per la Platinium, sembla que aquesta combinació permet gaudir de lo millor de les dues vies, es a dir la part baixa de la Alfa Centauro i la superior de la Platinium.
La via ara esta una mica "velleta", manquen pitons que hi han a les resenyes, èls pitons de les "erres" estan deteriorats i es mouen, segons el llibre de registre que hi ha a la reunió a on originalment es feia vivac no es repeteix masa.
El recorregut, aproximadament uns 600 mts. malgrat tenir un grau baix (algun pas de cinqué) requereix estar alerta per tal de anar seguint la via i no despistar-nos.
No vem tenir que posar cap pitó. Amb bagues, friends i tascons va ser suficient. Peró la tranquilitat de portar al fons de la motxilla un martell amb 4 pitons va anar bé.
Un dia esplendid, fins i tot fred que ens van pronosticar sense cap tipus de dubte els meteorolegs comarcals Franc i Alfons.
La baixada pel descens de la Ferrada Regina fa que sigui mes comode, malgrat crec que no es guanya gaire temps en comparació a la antic camí de baixada.

Un ambient impresionat, un paisatge excepcional i posibilitats de fer moltes fotos............
Val la pena, animeu-vos i aneu a fer-la si encara no la heu fet.

Guaiteu al blog de l'Ignasi el post d'aquesta sortida clikant aqui.

7 comentarios:

Gatsaule dijo...

Gràcies per la informació, és una combinació que tinc pendent de fa molt temps, però quan la vam intentar ens vam perdre.....

ramon dijo...

Gatsaule.....

si et serveix de consol, vem anar la setmana pasada i ens vem perdre, i aixó que jo ja fara mes de 10 anys que la vaig fer, així que el dimarts hi vem tornar.
Adeuu

Xavi dijo...

Hola Ramon, veig que al final veu triunfar. Felicitats per la repetició. Jo la vaig fer fa molt anys i m'agradaria també repetir-la. Nosaltres vem sortir per la via original. Recordo quan era més jove i tenia una ressenya del Joan Gelabert (em sembla)on marcava; "via de les més llargues de Catalunya, 680 metres", era tot un al·licient tot aquell tros de paret. Adéu, salutacions a la "tropa" (Ignasi i Josep Maria).

Ignasi dijo...

Peaso de fotos que has posat, estas fet un cranc.

Anónimo dijo...

Felicitats per la via... fa temps que li tinc ganes.... a vuere si m'escapo....

Hola nosaltres la vam fer dissabte 8 de juny. Vam començar a les 9:30, vam enllaçar els 2 primers llargs i cap problema, les R una mica precaries. A les 15:30 vam arribar al vivac i mitja hora mes tard ens plovia quan ens quedaba 3 llargs!!! vam esperar 3/4 d´hora i vam continuar i a les 18:30 erem al cim. Molt bona via, molta molta intucio, ja que la ressenya falten pitons, pero del tot recomanable. El tema de l´aigua portavem un Camelback amb 3 litres, per sort es va tapar el cel i no va fer tanta calor!!

ramon dijo...

Ei Anonimo....

realment es una via en que fa falta tenir intuició, no es gens facil liar-se i sortir-se de la via.
No estaria gens malament reforçar les "erres" treient els pitons mobils que hi han i fins i tot recolocar el que apareixen a la resenya que no hi son. Pero realment es una via de la que surts amb bon savor de boca, seca, pero amb bon savor.